La Fundació CONFAVC: Estudis i recursos veïnals, es constitueix el 2007 per enfortir la capacitat d’intervenció de la ciutadania i del Tercer Sector a la societat. Amb aquest objectiu, oferim un ventall de serveis formatius i projectes que busquen reforçar els coneixements de les persones vinculades a les associacions, a la gestió pública i a la participació ciutadana.

Una Fundació que disposa d’un equip tècnic multidisciplimari, i que recull l’herència plural, diversa i històrica del moviment veïnal i el treball, desplegat des del 1998, pel Centre d’Estudis i Recursos Veïnals de la Confederació d’Associacions de Veïns de Catalunya (CONFAVC).

Què fem?

La Fundació s’encarrega de realitzar estudis i recerca per entitats del Tercer Sector, pels seus equips tècnics i el de les administracions públiques que treballen en la gestió associativa, la participació ciutadana, la millora de la gestió ambiental i de la comunicació en l’actual revolució tecnològica.

Dissenyem cursos, seminaris i tallers de formació;  elaborem programes i projectes; assumim iniciatives editorials per publicar documents rellevants i assessorem entorn de com planificar la comunicació per enfortir les associacions i la seva projecció social. A més, acollim i alimentem l’únic arxiu documental i històric especialitzat del moviment veïnal català heretat de la CONFAVC.
Tenim sis principals línies d’actuació:

- Formació

- Arxiu documental i històric especialitzat en el moviment veïnal

- Estudis i recerca

- Elaboració i execució de programes i projectes

- Publicacions

- Comunicació

Us invitem a llegir el nostre CATÀLEG

En què creiem?

La Fundació CONFAVC és una organització oberta, creada amb la voluntat d’enfortir el poder d’intervenció de les organitzacions del Tercer Sector i, especialment, el de les entitats veïnals. És una eina de progrés que s’impulsa des de la realitat d’un moviment social autònom, el veïnal, amb la voluntat de donar instruments de suport a la tasca quotidiana de les persones vinculades al teixit associatiu.

No seguim consignes ni doctrines: el nostre compromís és amb una societat més participativa, igualitària, sostenible i solidària .

Destinataris:

- Associacions i organitzacions del Tercer Sector
- Personal tècnic de les entitats
- Tècnics i tècniques de les administracions públiques
- La societat en general

Particularitats:

- Formació i projectes a mida segons les necessitats
- Enfocament pràctic
- Presència al territori català
- Equip tècnic i docent coneixedor del món social

Com ho fem?

El treball de la Fundació s’emmarca en l’àmbit de la intervenció social, urbana, ambiental i econòmica dels territoris. En aquest sentit oferim serveis per:
  • Canalitzar estudis i investigacions a persones expertes en els temes
  • Dissenyar els continguts de les polítiques veïnals per millorar les condicions de vida de les ciutats i pobles de Catalunya
  • Suggerir debats i iniciatives entorn de la gestió del territori
  • Generar punts de trobada amb altres entitats, per provocar noves reflexions a l’entorn de l’urbanisme, la sostenibilitat, la convivència i la participació
  • Promoure iniciatives per enfortir una democràcia ciutadana activa, solidària i igualitària

Presentació

La formació és un instrument clau per enfortir la capacitat d’intervenció de les persones i del Tercer Sector a la societat. Amb aquest horitzó el 2007 es constitueix a Catalunya la Fundació CONFAVC, estudis i recursos veïnals. Una fundació que recull tot el treball desplegat pel Centre d’Estudis i Recursos Veïnals, fundat el 1998 per la Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC).

Oferim un ventall de serveis formatius i projectes que busquen reforçar els coneixements de les persones vinculades a les associacions, a la gestió pública i a la participació ciutadana. Aspirem a socialitzar els coneixements que tenim i que hem heretat del nostre treball al territori. El nostre objectiu és  ajudar a crear una xarxa d’entitats i persones sàvies dels seus drets i del poder d’intervenció als municipis.

La Fundació CONFAVC recull aquests coneixements com una part de l’herència plural, diversa i històrica del moviment veïnal amb la vocació de formar a les persones que treballen voluntàriament dia a dia, a les associacions de veïns i veïnes (AV) dels barris.

Amb aquest origen, però amb un horitzó molt ampli, la Fundació aspira a convertir-se en un centre de referència del Tercer Sector obert a tota la població. En aquest sentit, hem creat l’arxiu veïnal del nostre moviment, l’únic especialitzat de Catalunya en el moviment veïnal.

Aspirem a que els coneixements entorn la gestió associativa, la participació ciutadana i la comunicació a les associacions i moviments socials, trepitgin el carrer. Volem que arribin a tota la ciutadania que avui està treballant per una societat més participativa, democràtica, sostenible, justa i solidària.
Joan Martínez, president de la Fundació CONFAVC