Joan MartinezJoan Martínez

Sóc l’actual president de la Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC) però porto més de 20 anys vinculat el moviment veïnal, primer com a membre de l’associació de veïns del meu barri, Les Colomeres, i després com un dels fundadors de la primera coordinadora i després federació, d’entitats veïnals de la meva vila, Gavà, i de la comarca, el Baix Llobregat. Del Patronat de la Fundació m’interessa que desenvolupi projectes de participació perquè la ciutadania sàpiga com intervenir des dels seus barris, pobles i ciutats. Per cert, sóc informàtic de professió

Jordi Bonet

Sóc l'actual president de la Federació d'Associacions Veïnals de Barcelona i president de l'Av del Casc Antic.

Em dedico a la investigació  a l'àrea de polítiques urbanes de l'IGOP (Institut de Govern i Polítiques  Públiques) de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Julio JimenezJulio Jiménez

Sóc l’actual president de la Federació d’Associacions Veïnals del Baix Llobregat des de fa deu anys, però des del 1993 estic vinculat a la FAVBaix. Milito veïnalment a l’AV de Les Planes de Sant Joan Despí, des del 1991. Sóc torner fa 36 anys, i sindicalista convençut (de CCOO) des de la majoria d’edat, encara que no sempre estic d’acord amb la direcció. La Fundació per mi és un instrument importantíssim que hem d’utilitzar per a revitalitzar l’organització veïnal. La formació, la participació i els nous projectes són temes que han de formar part del dia a dia del moviment veïnal.

Joan SubiratsJoan Subirats

Em consideren expert en polítiques públiques i en temes de gestió i innovació democràtica. Exerceixo com a Catedràtic de Ciència Política de la Universitat Autònoma de Barcelona i tinc un Doctorat en Ciències Econòmiques. He estat el director de l’Institut de Govern i Polítiques Públiques d’aquesta universitat, on segueixo vinculat com a investigador i responsable de doctorat. Porto un munt d’anys participant en projectes d’investigació. Els més recents han estat l’assessorament del Pla autonòmic per a la cohesió i inclusió social (2008), la investigació dels Models de governança en les polítiques de regerenació urbana (2008), l’Exclusió Social Urbana a Catalunya (2007), la investigació Innovaciones locales frente a inseguridades locales. Experiencia en Brasil y Espanya (2007), entre d’altres.

Anna AlabartAnna Alabart

Tinc formació d’economista, però la meva orientació professional s’ha decantat més cap a la sociologia, col·laborant especialment en investigacions entorn de les problemàtiques territorials, moviments socials; dona i família; desigualtat i justícia social . Compagino la meva faceta d’investigadora amb la docència a la Universitat de Barcelona (UB). Em vaig doctorar a aquesta universitat amb la tesis sobre “Els barris de Barcelona i el moviment associatiu veïnal”, una investigació que va ser reconeguda amb el Premi Ciutat de Barcelona.

Jose GarciaJose Garcia

Col·laboro al barri on la meva participació als moviments socials, polítics i sindicals és la manera com visualitzo el meu compromís per una societat més lliure, justa i igualitària. Quan difereixo en idees, intento que coincideixin el respecte i l’amistat. En l’àmbit associatiu col·laboro al barri on resideixo, Can Roca, en la Federació Veïnal de Terrassa i en la CONFAVC. També estic vinculat a l’associació de discapacitats de Terrassa DISMIFISIC, a ANDATerrassa – que defensa els arbres monumentals- i a la Unió de Consumidors de Catalunya. Treballo com a tècnic en temes associatius i de participació ciutadana. Concebo la Fundació com un instrument al servei del teixit associatiu de Catalunya que ha de servir per augmentar la capacitat d’intervenció social de les associacions veïnals.

Joan MartinezIgnasi Faura

Sóc advocat i consultor. Actualment dirigeixo l’organització de cooperatives de consumidors HISPACOOP. A més, sóc conseller de la Confederación de Empresas de Economía Social, i de diferents entitats i institucions. He dirigit i participat en diverses publicacions entorn de l’economia social i sobre els consumidors i les consumidores, M’interessa potenciar els estudis i les polítiques que reforcin les organitzacions socials, l’autonomia de la societat civil o les diferents formes d’economia col·lectiva.

Alfredo VelaAlfredo Vela

Porto més de vint-i-cinc anys vinculat al moviment veïnal i treballant perquè s’impulsin projectes d’economia social i de cooperativisme des de les AV dels barris. He estat president fundador de la CONFAVC, de la Federació d’Associacions Veïnals del Baix Llobregat i president de l’AV Can Padró. Fins l'abril del 2010 vaig ser responsable d’Economia Social i Serveis Comunitaris de la CONFAVC i vaig presidir  les cooperatives del moviment veïnal Habitatges Veïnals i Gestió Veïnal i de la seva mutualitat, Sinera. Tinc una formació de comptable.

José Luis Muñoz

Vaig néixer en un petit poble de la província de Sevilla l'any 1972, encara que podríem dir que porto tota la vida vivint a Santa Coloma de Gramanet.
Estic compromès amb els moviments socials des dels 16 anys i especialment amb el moviment veïnal. Em considero un lluitador pels drets i la cohesió socials per tradició i principis.

Per això m'he vinculat amb la lluita veïnal de la meva ciutat:  sóc president de la Federació d'AV de Santa Coloma de Gramanet i membre de l'AV Rieralta d'aquesta ciutat.