Actualitat

Des de juliol fins aquest mes s'està desplegant a 15 municipis metropolitans unes sessions de...

Aquest 16 de novembre la Fundació CONFAVC ha organitzat un seminari on s'exposaran diferents...

Desenvolupament sostenible, urbanisme responsable, mitigació del canvi climàtic, ecobarris... són conceptes que sovint escoltem però dels què no sempre en coneixem el significat global.  L’escalfament del planeta i les conseqüències que això comporta són un fet que, avui dia, poca gent s’atreveix a negar. A més, cada cop és més clar que el canvi climàtic no és només un assumpte ambiental, si no que té també implicacions en els aspectes socials i econòmics que cada cop seran més importants.

De la mateixa manera que volem preservar el medi, som capaços de destruir-lo, ja sigui per desinformació d’uns o despreocupació d’altres i és per això que hem d’implicar-nos-hi tots i totes i prendre mesures a tots els nivells per mitigar un canvi que, a hores d’ara, ja és més que una evidència. Però el cert és que la ciutadania organitzada i les administracion públiques, sobretot els municipis, han d’avançar cap a aquest significats socioambientals globals. Cal repensar les ciutats i el seu entorn i promoure l'equilibri entre l'ordre urbà establert i l'ordre natural malmès, especialment, als espais on desenvolupem la nostra vida.

Des de la Fundació CONFAVC creiem i apostem per una intervenció en el nostre entorn que s'adapti als cicles naturals i més en acord amb les necesitats socials i ambientals que necessiten els qui hi habiten, sobretot, als nostres barris i ciutats, per tal de perpeturar una consciència més respectuosa vers el medi ambient a les nostres futures generacions.